Support

Vi hjälper er!

Våra system har ofta en central roll hos våra kunder. Genom att teckna ett löpande supportavtal har man rätt till prioriterad support via telefon, e-post och fjärrstyrning, och man kan känna sig trygg i att få snabb och kvalificerad hjälp vid behov.

Alla inkommande ärenden registreras i vårt supportsystem där de även kategoriseras, prioriteras och tilldelas en supportoperatör med relevanta kunskaper som därefter ansvarar för att bearbeta och lösa ärendet i kommunikation med kund. Alcom System ansvarar för 1st line support i direkt kontakt med kund. Vid upptäckta fel i programvaran eller i mycket komplicerade fall har vi avtal med respektive leverantör som sköter 2nd line support.

Supportavtalen inkluderar även program­uppdateringar för att följa med i utvecklingen av ny funktionalitet och för att förebygga problem.

Registrera ett nytt supportärende

Vill du registrera ett nytt supportärende? Gå till Alcoms Kundportal för att skapa och hantera dina supportärenden.

Behöver du hjälp med kundportalen kan du besöka Information om kundportalen.

Fjärrstyrning

Ibland kan vi behöva fjärråtkomst till ert system för att ge bästa support. Vi använder TeamViewer för detta ändamål. För att kunna upprätta en anslutning till er ber vi dig att

Ladda ner TeamViewer genom att klicka på knappen nedan

Starta TeamViewer om detta inte sker automatiskt

Meddela ID och lösenord till supporttekniker